Inburgeren met DUO

In Nederland moet u de inburgeringscursus en het inburgeringsexamen beide zelf regelen en betalen. Als u problemen met geld of geen geld heeft, kunt u geld lenen van Dienst Uitvoering Onderwijs.

DUO staat voor Dienst Uitvoering Onderwijs


Namens de overheid handhaaft zij de Wet Inburgering. Bovendien verstrekt zij leningen voor inburgeringscursussen en is zij verantwoordelijk voor het afnemen van de inburgerings- en staatsexamens NT2.

Bent u asielgerechtigde en slaagt u voor het inburgeringsexamen? Dan wordt de gehele lening kwijtgescholden.

Komt u naar Nederland voor een gezinshereniging? Dan kunt u tot maximaal € 5.000 lenen.

Heeft u recht op asiel? Dan kunt u tot maximaal € 10.000 lenen. Slaagt u voor het examen? Dan hoeft u de lening niet terug te betalen.



Mijn Inburgering in Nederland


In Mijn Inburgering kunt u veel dingen online regelen. Door in te loggen kunt u:


uw persoonlijke gegevens bekijken en veranderen
de hoogte van uw lening bekijken
u aanmelden voor een examen
uw examenuitslag bekijken



Inloggen Mijn Inburgering


Klik op ‘Inloggen Mijn Inburgering’.

Inloggen Mijn Inburgering


Om in te loggen heeft u een wachtwoord van DigiD nodig. Op www.digid.nl staat hoe u een geheim wachtwoord kunt registreren. Dat gaat via een sms naar eigen mobiele telefoon. Belangrijk: u moet een ‘DigiD met sms-controle’ aanvragen.

Hebt u een vraag? Dan kunt u e-mailen, bellen of een brief sturen.
Contact met DUO.nl